Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 
The Use of ADS-B Information for Airborne Separation and Collision Avoidance
Jošth Adamová, Eva ; Jonák, Jaroslav (oponent) ; Novák, Andrej (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Safety of General Aviation (GA) has always been a concern since lack of harmonized technical standards addressing performance for devices allowing GA aircraft to see and be seen, is major impediment to their widespread use in Europe. The increasing complexity and density of air traffic, when the skies become more crowded with a mix of different airspace users, including unmanned aircraft systems (UAS) trending in the last few years, emphasize the importance of and the need of change. The aim of this doctoral thesis is to elaborate on the possibilities to improve the operational safety of GA operations in uncontrolled airspace anticipating considerable challenges associated with UAS uptake. With the overall ATM framework being adapted to accommodate these novel airspace users, ADS-B technology is being recognized for its significant potential. This thesis explored the possibilities to improve cooperative surveillance in uncontrolled airspace (starting with but not limiting to ADS-B), and through set of experiments evaluated the acceptability, feasibility and reusability of different existing collision avoidance and situation awareness systems, both tailored and not tailored for GA. Part of the research was also the investigation on possible adaptation of the drone dedicated Remain Well Clear concept for GA operational needs. The research activities within the scope of this thesis were undertaken in two phases. Within the first phase, spanning from 2015 to 2019, a series of experiments were conducted. The second phase focused on the exhaustive analysis of systems introduced since the last experiment, culminating in the recent months, highlighting the solutions that with appropriate adjustments hold the potential to be effectively tailored for adoption by GA.
Plánování a provedení letu na základě meteorologických předpovědí
Zapletal, Jan ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá meteorologickými prvky a jevy s ohledem na letectví. Soustřeďuje se na zdroje, ze kterých je možné získat nezbytné předpovědi a informace o počasí, jak při plánování letu, tak jeho provedení. Autor jako soutěžní pilot provádí rozbor konkrétních letů, při nichž měl možnost zhodnotit a porovnat kvalitu povětrnostních informací různých zdrojů a jejich důsledky na sportovní výkon.
Letiště pro všeobecné letectví – základní legislativní požadavky na jeho zřízení ve vybrané lokalitě
Ožana, Lukáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce si klade za cíl provést analýzu platné legislativy na zřízení letiště pro všeobecné letectví. Zejména se zaobírá zkoumáním předpisu L14 a zákona č.49/1997 o civilním letectví ČR. Práce obsahuje specifikaci obvyklých typů letounů v ČR. Na základě těchto specifikací stanoví kritéria pro požadované letiště. Dále práce popisuje výběr vhodné plochy pro požadované letiště z pohledu klimatu, fyzických parametrů, překážek, životního prostředí a územního plánování. Také se zabývá povinným vybavením letiště dané kategorie a jeho provozem. V rámci toho zmiňuje bezpečnostní vybavení a postupy. V poslední části práce je popsáno hledání vhodné plochy a návrh její úpravy pro zřízení letiště na základě zpracované analýzy.
Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel
Dluhoš, Jakub ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
DLUHOŠ, J. Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2013. 90 s. Vedoucí diplomové práce Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Diplomová práce pojednává o bezpečnosti civilního letectví, ve kterém je dle statistik FAA v 80% jako hlavním viníkem vzniku letecké nehody či incidentu označen lidský činitel, lidský faktor, lidská chyba či pouze chyba pilota. Hlavním cílem této diplomové práce je tedy vyhodnocení a posouzení příčin vzniku leteckých nehod letounů všeobecného letectví v civilním leteckém provozu ČR. V praktické části diplomové práce byly analyzovány letecké nehody letounů s maximální vzletovou hmotností do 2250 kg a sportovních létajících zařízení vzniklých na území ČR od roku 2006 do konce roku 2012. V závěru práce jsou vyhodnoceny hlavní příčiny vzniku leteckých nehod a také byly navrženy další možná opatření vedoucí ke snížení nehodovosti způsobené vlivem lidského činitele.
Electronic Flight Bag
Kúšik, Lukáš ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to create an Electronic Flight Bag (EFB) application for Android mobile devices. To accomplish this task, a research is done on the current state of regulations regarding EFBs and the state-of-the-art EFB applications found in the mobile marketplace. Based on this information, an EFB application focused on General Aviation pilots is designed and implemented. The final product contains features for Flight planning, custom aviation Maps, Logbook, Documents, Airport Catalog with global coverage and more. The built-in offline support ensures reliability in real-world conditions. Finally, the product attempts to innovate on existing EFB applications, by including features, such as Automated checklists and Augment Reality Preview.
Konstrukční optimalizace elektro-hydrostatického válce pro letadla v kategorii všeobecného letectví
Kraus, Jan ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Současným trendem ve stavbě letadel i jejich silových soustav je využití pouze jednoho primárního zdroje energie. Navrhují se silové elektro - mechanické soustavy pro ovládání pohyblivých konstrukčních částí letounů. Na některé silové soustavy, především na soustavy řízení letounu, jsou kladeny vysoké požadavky na energetické i dynamické vlastnosti. Proto se vyvíjejí elektro - hydrostatické válce vhodné pro soustavy řízení letounu, které by mohly nahradit dosud běžně používané hydraulické servomechanismy (posilovače) řízení. Do těchto elektro - hydrostatických válců se přivádějí nejen řídící elektrické signály, ale potřebný elektrický výkon, který se přes hydrostatický převodník mění na výkon mechanicky ovládající prvky řízení letadla. Cílem práce je stanovení požadavků na koncepci a vlastnosti elektro hydrostatických válců pro soustavy řízení letounu. Dále pak na základě teoretické analýzy, počítačového modelování a experimentu provést optimalizaci návrhu elektro-hydrostatického válce pro malá dopravní letadla z hlediska rozměrů a dynamických vlastností.
Rozbor leteckých nehod všeobecného letectví ČR v souvislosti s věkovým zastoupením pilotů
Olšanová, Markéta ; Hodaň, Viktor (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá vliv věku a zkušeností pilota na pravděpodobnost vzniku letecké nehody ve všeobecném letectví České republiky. Výsledku dosahuje prostřednictvím statistických analýz závěrečných zpráv z leteckých nehod. Cílem práce je navrhnout možnosti snížení nehodovosti vlivem analyzovaných faktorů a přitom se opírá o současnou leteckou legislativu.
Mathematical model verification for flight simulator
Kminiaková, Tatiana ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the flight test program which is necessary to obtain the required data for EASA/FAA flight simulator certification. Flight tests are focused on flight performance and characteristics. Required regulations are selected and described. To verify the simulator model and certification parameters a flight test program was created. The flight test program is composed of flight and ground tests. In the final part of the thesis, the flight test evaluation procedure is shown. Each test contains the final valuation or recommendation for simulator model modification.
Implementace prvků pasivní bezpečnosti do záchranných systémů malých letounů
Hájek, Tomáš ; Slavík,, Svatomír (oponent) ; Návrat, Tomáš (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Práce je řešena v kontextu neustálé snahy zvyšování bezpečnosti v osobní letecké dopravě. Práce se zaměřuje zejména na malé letectví, souhrnně označované anglickým termínem General Aviation. Cílem této práce je zhodnotit proveditelnost implementace prvku pasivní bezpečnosti v podobě podtrupového airbagu do záchranného systému malých letadel. Implementace takového prvku pomůže snížit zatížení přenášené na posádku během přistání na záchranném padáku a efektivně snížit minimální výšku použití balistického záchranného systému. Jedná se o nové, aktuální řešení, které nemá ve své kategorii obdoby. Práce představuje teoretický rámec pro řešení problému tlumení nárazu pomocí airbagu v podobě matematického modelu. Následně je v práci představena validace matematického modelu založená na souboru experimentálních dat, která byla k tomuto účelu získána. Teoretická i praktická část práce se také zabývá prvky ovlivňujícími výkony airbagu, konkrétně aktivně řízeným větracím otvorem. Poslední část práce provádí praktický návrh implementace podtrupového airbagu do záchranného systému konkrétního letadla z pohledu velikosti, umístění, aktivace a plnění airbagu. Navržený systém je schopen utlumit náraz letadla z rychlosti 15 ms-1, čímž snižuje výšku použití o 10 %. Hmotnost nově navrženého systému je rovna 5 % z celkové vzletové hmotnosti. Přínos práce spočívá ve spojení dvou oborů bezpečnosti, padákových záchranných zařízení a absorbérů energie, které doposud v této kategorii nebyly řešeny, s jasným výsledkem zvýšení ochrany posádek malých letadel vybavených balistickým záchranným zařízením.
Mathematical model verification for flight simulator
Kminiaková, Tatiana ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the flight test program which is necessary to obtain the required data for EASA/FAA flight simulator certification. Flight tests are focused on flight performance and characteristics. Required regulations are selected and described. To verify the simulator model and certification parameters a flight test program was created. The flight test program is composed of flight and ground tests. In the final part of the thesis, the flight test evaluation procedure is shown. Each test contains the final valuation or recommendation for simulator model modification.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.